Min nya kurs

Jag tänkte berätta lite om vad jag och matte har börjat syssla med, det är så att matte o jag har börjat nå som hon kallar för rally lydnad. Lite skumt namn tyckte jag, jag menar när vi ska ut och träna lydnad brukar hon ju hela tiden säga ord som sakta, stanna och sånt åt mig. 
 
Helt plötsligt ska jag köra allt på rally, i mina öron låter det som att det ska gå på tempo eller hur??
 
Men matte har ju försökt att förklara för mig att det inte är det som det handlar om, men vet ni, jag gör allt rätt säger den dära snälla instruktören som det så fint heter, men matte haha det ni hon gör tokiga saker hon. Man kan ju undra vem som ska gå kurse hon eller jag?? 
 
Hon påstår att det är bra för mig att träna och ha sysselsättning, men jag menar heey jag fixar ju detta galant medan matte ibland verkar ha tappat både synen och läsförmågan haha .... 
 
men skämt o sido, vi har super kul på detta rally lydnad, tyvärr har inte matte kunnat delta på alla tillfällen men jag måste säga att det gör inget för matte och jag gör så mycket annat roligt ändå. 
 
Men vi planerar att fara på resten av träffarna och vi kommer förmodligen att fortsätta med detta för det var super kul, hoppas att vi kommer tävla till sommaren att matte vågar tävla för jag skulle i alla fall göra rätt och lyssna på matte för det gör jag nästan jämnt. 
 
Men nu ska nog jag o matte gå och krypa ner under täcket och sova för natten....
 
Snart flyttar vi o då har matte lovat mig att få börja om och sova i sängen deras
-Oj vad jag längtar, men jag längtar massor också efter en kompis o leka med och göra hyss med vi har ju ett sådant fint och kärleksfullt hem, att en kompis ryms alltid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: